top of page
חיפוש
  • Guy Mamo

אשר(ע)אי

עודכן: 4 בינו׳ 2021

ברבות השנים, המטריה הפכה רחבה ומושג האשראי כולל בתוכו מגוון רחב של מוצרים, כלים, פתרונות, שירותים ואפשרויות. לעיתים, ניכר כי מספיק האופן שבו אנו בוחנים את המוצר או השירות על מנת להקנות לו ערכים חיוביים או שליליים;



לדוגמא, אם ניקח הלוואת רכב על מנת להשתדרג במודל או שנתון, הרי הגיוני שהתהליך נכון וכדאי (גם לימדו אותנו שלא שמים מזומן על רכב).

מאידך, אם אנחנו מנצלים את מלוא מסגרת האשראי המאושרת (נשמע חיובי),

אבל, הרי שאנחנו כבר ב"מינוס", ב"אוברדרפט", ב"יתרת חובה" ועוד.

האם אנו מבינים כי מדובר בכסף שאינו שייך לנו?

שהשתמשנו בכסף שלא קיים ברשותנו?

אז מתי אשראי הוא טוב ומתי לא?


כאשר אנו מחליטים ליטול אשראי מכל סוג שהוא, כן, אפילו כרטיס אשראי חדש, עלינו לבחון את העסק (או משק הבית) בעיניים של בנקאי וזאת על מנת לענות על שאלות כגון: עבור מה נדרש האשראי הזה? האם אנו נוכל לעמוד בהחזרים? שיקולי עלות מול תועלת, על כמה עומדות סך ההתחייבויות הבנקאיות של העסק וכיצד צעד זה ישליך על קבלת אשראי בעתיד?


שאלות אלו ועוד נועדו בראש ובראשונה לעזור לנו לבחון את רמת הסיכון המגולמת בעסק.

בנוסף, תשובות כנות לאחר מחשבה, יאפשרו לנו לא רק לקבל את ההחלטה הנכונה, אלא לדעת לבחור במוצר הנכון ובפרט לבחון באילו אופנים נטילת אשראי מסוג זה או אחר יטיבו עם מצבו של העסק בטווח הקצר או הרחוק ולא רק כיסוי יתרת חובה או הקצאת מסגרת אשראי חיצונית, נוספת.


לדוגמא, החלפת כלי רכב ישן המגלם הוצאות אחזקה ודלק רבות מהמצופה בשל התיישנות חלקים, רכישת מכונה חדשה אשר תוביל להתייעלות תפעולית (שכר, חשמל, זמן וכדומה) או אפילו כרטיס אשראי חדש, המאפשר קבלת הטבות או הנחות בבתי עסק, אשר יביאו להפחתת הוצאות או פריסת תשלומים נוחה המתיישרת עם תנאי האשראי המאפיינים את הפעילות.


ככל שאיננו מצליחים לענות על שאלות אלו, עלינו לפנות לגורם מקצועי, אשר יפרוס בפנינו את מצבו של העסק, יעזור לנו להבין את הפתרון הנכון והמתאים ביותר וילווה אותנו בדרך לקבלת ההחלטה.


כך או כך, בסופו של יום, הבנקים מוכרים מטריות ועלינו להחליט אם המטריה נועדה להגן או לשמור עלינו.

23 צפיות
bottom of page