top of page
חיפוש
  • Guy Mamo

אתם און-ליין? או מרובע פראי

עודכן: 4 בינו׳ 2021

ככל שהשנים עוברות, עולה יותר ויותר הצורך בהבנה עסקית/כלכלית של ניהול משק הבית, ניהול חשבון בנק, התנהלות כלכלית וצרכנית נכונה ואף ניהול עסק. בעשור האחרון, אנו מתוודעים לבנק במקביל לפתיחת חשבון אינסטגרם ונדרשים לכלים לניהול עסק, כבר בסמוך.

אם כך, עולה השאלה בדבר תפקידו של הבנק בחיינו; אם עד שנות ה-2000 הבנק היווה תפקיד של מתווך פיננסי, שותף שקט לעסקים שלנו, פלטפורמה לניהול החשבון, נטילת הלוואה, חסכונות, כרטיס אשראי וכדומה, בעשור האחרון, הצורך בבנק התגבר עוד יותר. עם כניסתם של מתחרים חדשים – 'פפר' ו'הבנק הדיגיטלי', כאשר בבסיסם נטישת המודל הישן של סניף בנק פיזי, ניכרת עלייתם של עסקים דיגיטליים בתחום השיווק, פרסום, אינטרנט, מכירות, 'יו-טיוב', 'טיקטוק', 'אינסטגרם' והכפר אכן גלובלי.


לכן, בבואנו לבחור את השותף החדש לעסק, תוך הבנה כי כל הבנקים כיום מציעים את אותם הכלים הבסיסיים, עלינו לענות על מספר שאלות:

  • האם הבנק תומך ומעודד צמיחה בתחום הפעילות שלי?

  • האם הבנק מתקדם מבחינה טכנולוגית ומסוגל להציע לי כלים אשר תואמים את אורח החיים העסקיים שלי?

  • האם לבנק קיימים פתרונות יצירתיים לתחום הפעילות שלי?

  • האם לבנק קיים הידע וההבנה העסקית ויוכל להציע תמיכה לעסק שלי ולקרוא את המפה העסקית?

מרבית הבנקים השכילו כי המפה העסקית השתנתה, תחומי פעילות מסוימים הולכים ונעלמים ומוחלפים ע"י עסקים קטנים, רזים, ONE MAN SHOW, אשר מתחילים ב'טיקטוק' ומסתיימים בנדל"ן. ובכלל, אף השפה העסקית השתנתה – על הבנקים כיום לדעת כיצד לדבר את השפה הצעירה, להבין את הכלים החדשים שפותחו בתחומים שונים והמעבר לאון-ליין.

אנו כבר למודי ניסיון, כי הצלחתו של משולש מסוג זה, נמדדת בעיקר בתקופות הקשות. דווקא בתקופות המציגות אתגר עסקי ושינוי דפוסי חשיבה, אנו מצפים מהבנק, השותף שלנו, להיות לצדנו. דווקא כשגשום, אנו מצפים שהיריעה תתרחב – לעיתים היא כן ולפעמים לא.


למקרים אלו, עדיף לנו להיעזר בשותף נוסף, זמני, אשר יעזור וייעץ לנו בבחירת השותף הקבוע שלנו – אחד שמבין את השפה הבנקאית, אך מבין את הצרכים המשתנים של השוק בו אנו פועלים, ידע לעזור לנו להתכונן לחורף, שבדר"כ מגיע כל שנה


גם שותף כזה אפשר למצוא און-ליין.

20 צפיות
bottom of page